سردبیر و جانشین سابق مدیرمسئول روزنامه تهران امروز از ابلاغ حکم دادگاه تجدید نظر استان تهران دایر بر ابطال رأی هیأت نظارت بر مطبوعات درباره لغو امتیاز این روزنامه خبر داد.

حسین قربان‌زاده در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت: حکم دادگاه تجدیدنظر، هفته گذشته ابلاغ شد. وی افزود: تجدیدنظرخواهی به درخواست هیأت نظارت صورت گرفت.

قربان‌زاده خاطرنشان کرد: اراده از سر گرفتن انتشار روزنامه وجود دارد، اما وی از زمان آغاز انتشار ابراز بی‌اطلاعی کرد. از سوی دیگر، وکیل روزنامه‌ تهران‌امروز گفت: دادگاه عمومی تهران و دادگاه تجدیدنظر استان تهران تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات مبنی بر لغو امتیاز روزنامه تهران امروز را ابطال کردند.

به گزارش فارس، جمال خندان کوچکی افزود: در پی تصمیم فوق‌العاده هیأت نظارت بر مطبوعات مبنی بر لغو امتیاز روزنامه تهران امروز، شعبه 27 دادگاه عمومی تهران به موضوع رسیدگی و پس از استماع دفاعیات طرفین تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات را باطل و غیرقانونی اعلام کرد.

وی تأکید کرد: پس از ابلاغ این حکم، هیأت نظارت بر مطبوعات در دادگاه تجدیدنظر استان تقاضای تجدیدنظر خواهی کرد و این دادگاه نیز پس از بررسی کامل ادله و مستندات طرفین رأی دادگاه عمومی را تأیید و تصمیم هیأت نظارت بر مطبوعات را ابطال کرد.

خندان در پایان ابراز کرد: با عنایت به قطعی بودن احکام دادگاه‌های تجدید نظر، روزنامه تهران امروز مشکل قانونی برای انتشار نخواهد داشت.

روزنامه تهران امروز، اول تیرماه سال‌جاری با رأی هیأت نظارت بر مطبوعات از انتشار بازمانده بود. لغو امتیاز تهران امروز براساس تبصره ماده‌11 قانون مطبوعات صورت گرفت که مقرر می‌دارد درصورتی که صاحب، ‌پروانه یکی از شرایط مقرر در ماده 9 این قانون را فاقد شود به تشخیص هیأت نظارت مقرر در ماده 10 و با رعایت تبصره‌های آن، پروانه نشریه لغو می‌شود و مستنداً به بند یکم قسمت «ب» ماده 9 همین قانون، پروانه نشریه «تهران امروز» لغو شده بود.

کد خبر 72110

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز